Mali Mühür Başvurusu Nasıl Yapılır?

e-Fatura/ e-Arşiv/ e-Defter/e-İrsaliye/e-SMM/e-MM kullanımı için gerekli olan Mali Mühür Sertifikasına aşağıdaki bilgiler ile elektronik olarak başvuru yapabilirsiniz. Başvuru yapıldıktan ve mali mühür ödemesini gerçekleştirdikten sonra, mali mührünüz ortalama 1-2 hafta içerisinde adresinize teslim edilecektir. Sonrasında dilediğiniz an canlı sisteme geçiş yapabileceksiniz. Canlı sistem geçişinizi birlikte tamamlayacağız.

  1. Mali Mühür Sertifikası için mportal.kamusm.gov.tr/bp/edf.go adresine gidilir. Açılan sayfada ilgili alanlar doldurularak başvuru gerçekleştirilir. Bu link üzerinden başvurduğunuzda sadece Mali Mühür Sertifikası için başvurmuş olacaksınız. (Formda Mali mühür seçeneklerinde Akıllı Kart Okuyucu seçilecektir)
  2. Fiyatlandırma: http://mm.kamusm.gov.tr/fiyatlandirma.jsp
  3. Talep edilen ürün ve hizmete uygun bedel, Kamu SM banka hesap numarasına yatırılır.
  4. Ödeme VakıfBank Gebze Şubesi / IBAN TR 19 0001 5001 5800 7302 8234 68 numaralı TÜBİTAK-BİLGEM hesabına yapılır.
  5. Ödeme esnasında dekont açıklama alanına Başvuru Kodu yazılır. Yazmamanız durumunda, yaptığınız ödeme dikkate alınmayıp, sertifikanız üretilmeyecektir.
  6. Talep edilen ürün ve hizmet bedeli Kamu SM hesabına geçtikten sonra Sertifika Üretim Süreci’ne başlanır.

Mali Mühür Ulaştıktan Sonra ki Süreçler Nelerdir?

Aşağıda belirtilen işlemler için NES Bilgi tarafından destek verilmektedir.

Mali mühür adresinize teslim edildikten sonra mali mührün kurulumlarının yapılarak, pin kodunun alınması ve e-Fatura, e-Defter ön başvurularının Gelir İdaresi Başkanlığı sistemi üzerinden gerçekleştirilmesi gerekir. Ön başvurular tamamlandıktan sonra, firma hangi tarihte canlı sisteme geçiş yapacak ise NES Bilgi ile iletişime geçerek aktivasyon işlemini yaptırması gerekmektedir.

e-Arşiv/ e-İrsaliye/ e-Bilet Uygulamaları için herhangi bir ön başvuruya gerek olmayıp, tüm süreçler NES Bilgi üzerinden tamamlanacaktır.