Elektronik Defter Mükelleflerinin ve Uyumlu Yazılım Firmalarının Dikkatine! (26.01.2018)

Oluşturulan e-Defterlerin doğruluğunu kontrol ediyor musunuz?

Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından uyarı niteliğinde bir duyuru yayınlanmıştır:

Denetim/İnceleme birimleri tarafından e-Defter görüntüleyici ile görüntülenen, bazı eDefterlerin; “Durum Raporu”nda; GİB onaylı beratı bulunamadı, xml bulunamadı, imzası geçersiz, xml şemadan ve şematrondan geçemedi, şeklinde hatalar alındığı anlaşılmış olup konu hakkında aşağıdaki açıklamaların yapılmasına ihtiyaç duyulmuştur.

Bilindiği üzere e-Defter uygulamasında, oluşturulan e-Defterler Gelir İdaresi Başkanlığının (GİB) sistemine yüklenmemekte, söz konusu defterlerin muhafaza ve ibraz ödevi mükellef tarafından yerine getirilmektedir. Bu nedenle yukarıda belirtilen hataların alınması halinde söz konusu e-Defterin akıbetine (Uyumlu yazılımcı veya mükellef kaynaklı hata veya müdahaleler dolayısıyla söz konusu defterin yasal olup olmadığı) ilişkin değerlendirme yapılması ihtiyacı hâsıl olmakta; bu durum işlem süreçlerinin uzamasına, mükellef nezdinde mağduriyetlere, İnceleme/Denetim safhasında ise güçlük ve aksaklıklara neden olmaktadır.

Bu itibarla, gerek mükellefler gerekse Uyumlu Yazılımcılar nezdinde mağduriyetlerin yaşanmaması adına; beratları GİB e-Defter uygulamasına yüklendikten hemen sonra ilgili e-Defterlerin, mutlaka Başkanlığımızca yayımlanmış güncel kontrollerinden (şema, şematron, imza ve berat değeri uyumluluğu vb.) geçirilmesi; e-Defter görüntüleyici “Durum Raporu”nda herhangi bir hata alınması halinde yasal yükleme süresi içerisinde gerekli düzeltmenin yapılması, önem arz etmektedir.

Başkanlık tarafından yayınlanan duyuru metnine ulaşmak için tıklayınız

İlginizi Çekebilir